3 Mayıs 2011 Salı

Her şeye Rağmenci Olmak veya Olmamak...

İste bütün mesele bu inanın...Çok sevdiğim bir yöneticim paylaşmıştı zamanında benimle; “satışta başarılı olmak için her şeye rağmenci olmak gerek Cihan'cım” diye, Hakikatten de öyle; her şeye rağmenciler ile olmayanların cephe savaşlarıdır aslında satış arenası.

 Her şeye rağmenciler;

1)- Hedeflerini çalıştıkları şirketlerden almazlar, hedeflerini kendileri belirlerler, kazanç sistemlerine göre en yüksek primi almak isterler,
2)- Net maaştan nefret ederler,
      Prim ana gelir unsurudur.
      Net maaş onlar için bonustur.
3)- Yaşanan zorlukların kalıcı değil,
      geçici olduklarına inanırlar,
4)- Hayatta herşeyin mümkün olacağına
      inanırlar,
5)- Kriz anlarının fırsat zamanları
     olduğunun farkındadırlar,
6)- Hayata ve olaylara olumlu yaklaşırlar,
7)- Amaçları üzüm yemektir, bağcıyı dövmek değil,
8)- Detaylara hakimdirler ancak detaylarla boğulmazlar,
9)- Sonuç odaklıdırlar, haticeden daha çok netice ile ilgilenirler,
10)- Kampanyalardan, yarışlardan ek gelir elde etmeye bayılırlar,
11)- Koyun psikolojisiyle hareket etmezler çünkü onlar yıldız veya yıldız adaylarıdır,
....

Ya diğerleri;

1)- Hep hedefi yakalamak için uğraşır dururlar, hedefler onlar için ulaşılmazdır. Şirketlerin prim sistemlerini vermemek üzerine kurdukları bir senaryoya çok inanırlar, çünkü işlerine öyle gelir,
2)- Net maaştan başka gördükleri prim veya ek gelir kazançları yoktur,
3)- Yaşanan zorlukların kalıcı olduklarına inandıkları için kısa sürede çok iş değiştirirler,
4)- Hayata bakış açıları ve vizyonları sınırlıdır. Kişi ve olaylara çok takılırlar, dedikodu kazanını kaynatan ağırlıklı olarak bu kesimdeki kişilerdir,
5)- Kriz anları, adı üstünde kriz anlarıdır, bu nedenle de bu anlarda genel olarak panik içindedirler,
6)- Hep olumsuzdurlar, her şeye hemde...
7)- Bağcılardan nefret eder gibi hareket ederler,
8)- Detaylara hakim olsalar bile sonuçlarına yansıtamazlar, detaylar onlar için; içinden çıkılmaz sorunlardır,
9)- Neticeye ulaşmaktaki sıkıntıları, haticeyle uğraşmalarına neden olur,
10)- Ne? Kampanya mı? O ne ki? Ek gelir mi? Hadi canım mümkün değil?
11)- “Ben bu şartlar altında çalışamam ki” sözü neyi anımsatıyor?
...

Yönetmekte olduğumuz ekiplerde bu iki tip satıcı ile de karşılaşıyoruz. Bu noktada dikkat etmemiz gereken konu; ekip içindeki her şeye rağmencilerin sayılarıdır. Bu tip satıcıların varlığı, diğerlerinden  fazla olması bireysel ve takım hedeflerinin gerçekleşmesi konusunda daha az sıkıntı yaşamamızı sağlayacaktır.


                                                                                                                            Cihan ARSLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder